Avioanele viitorului vor zbura mai încet, vor avea motoare mai mici şi mai eficiente şi vor fi mult mai puţin gălăgioase. În ceea ce priveşte designul, s-ar putea să vedem aripi legate şi motoare cocoţate pe fuselaj. Sursa: nasa.govSursa: nasa.govSursa: nasa.govSursa: nasa.govSursa: nasa.gov
1 /.
Richard Wahls, specialist al NASA în aeronautică şi liderului programului prin care agenţia spaţială americană caută cele mai bune variante pentru aviaţia de pasageri a viitorului, prezintă, într-un interviu acordat EVZ, principalele trăsături ale avionului viitorului.
Explicaţiile, oferite prin email, vin după ce patru echipe (GE Aviation, Northrop Grumman, Boeing şi Massachusetts Institute of Technology) au propus propriile variante de avioane ale viitorului, care ar urma să fie date în folosinţă în 2030-2035. Avioanele propuse sunt în galeria de mai sus, iar AICI găseşti detaliile lor tehnice.
Evz.ro: Care sunt marile diferenţe între avioanele de astăzi şi cele de peste trei generaţii?
Richard Wahls: Avioanele viitorului vor economisi mult mai multă energie şi vor fi semnificativ mai ecologice şi mai silenţioase. Aceste scopuri vor fi îndeplinite prin fabricarea de avioane cu o structură formată din materiare mai uşoare, dar mai puternice.
Aripile vor avea, probabil, o anvergură mai mare. Totodată, se vor concepe echipamente (unele sunt deja testate - n.r.) pentru a reduce frecarea dintre aer şi suprafaţa avionului.
Sistemele de propulsie vor fi mult mai eficiente şi vor folosi combustibili alternativi, produşi din surse regenerabile şi, posibil, va incorpora baterii pentru a obţine un sistem hibrid, asemănător celui care este folosit în maşinile de astăzi.
Pasagerul de rând nu va observa, probabil, aceste noile tehnologii. Oricum, cum preţul combustibilului continuă să creasă iar reglemen