Şapte primării se unesc într-o Asociaţie de Dezvoltare Intracomunitară ca Transurban să poată prelua 12 trasee preorăşeneşti. Transportatorii privaţi acuză autorităţile locale de concurenţă neloială şi ameninţă că vor da în judecată Primăria dacă vor fi scoşi de pe trasee înainte de iunie 2011.
Municipalitatea este pe cale să definitiveze proiectul unei Asociaţii de Dezvoltare Intracomunitară pentru a reintra pe traseele preorăşeneşti pierdute la licitaţia organizată în 2008. „Licitaţia a fost chiar în perioada alegerilor şi s-a întâmplat ca Transurban să iasă din cursă din cauza unei scăpări legislative. Mai exact, autobuzele sunt în proprietatea Primăriei Satu Mare, iar licitaţia prevedea ca participanţii să aibă maşinile proprii. Astfel că, din cauză că nu s-a făcut un simplu contract de comodat, Transurban a ieşit din cursă“, afirmă viceprimarul Kereskeny Gabor.
Primăria Satu Mare este însă decisă să pună pe roţi societatea locală de transport în comun, în prezent aproape jumătate din cheltuielile Transurban fiind acoperite din bugetul local. „Transurban are acum o nouă conducere. Societatea este în curs de restructurare, iar următorul pas este acela de a prelua, împreună cu alte şase primării, printr-o Asociaţie de Dezvoltare Intracomunitară, liniile preorăşeneşti. Este vorba de 12 trasee şi anume pe rutele din localităţile limitrofe. Din aceste 12 trasee, potrivit studiilor noastre, cel puţin 8 sunt profitabile“, dezvăluie viceprimarul Kereskeny Gabor.
Transportatorii acuză concurenţa neloială
Firmele private care deţin acum traseele judeţene acuză autorităţile locale de concurenţa neloială. „În primul rând , dacă ne vor lua rutele câştigate prin licitaţie înainte de iunie anul viitor, când ne expiră licienţa, îi vom da în judecată. Pe de altă parte, preluarea fără o licitaţie a acestor trasee este un fel de naţionalizare“, s