Ministerul Economiei si Finantelor (MEF) continua sa sustina necesitatea de a se evidentia diferenta dintre masinile ecologice si cele care produc un grad mare de poluare. Aceasta a fost reactia ministerului de resort la decizia Comisiei Europene de a declansa a doua etapa a procedurii de infringement privind taxa auto. Ministerul Economiei si Finantelor a precizat ca va formula o adresa de raspuns si ca discutiile cu reprezentantii Comisiei Europene vor fi reluate incepand de saptamana viitoare.
Potrivit comunicatului dat publicitatii de MEF, "taxa auto este un instrument de protectie a mediului si este determinata de emisia de dioxid de carbon produsa de fiecare masina, conform principiului potrivit caruia poluatorul trebuie sa plateasca". Experienta ultimului an ar demonstra ca valoarea taxei are drept efect selectia de autoturisme putin poluante.
Comisia Europeana a trecut la a doua etapa a procedurii de infringement (incalcare) a Tratatului de aderare deschisa impotriva Romaniei cu privire la taxa de inmatriculare a autovehiculelor.
In primavara acestui an, Comisia a informat Bucurestiul ca normele nationale privind taxa de inmatriculare a autovehiculelor nu erau considerate compatibile cu articolul 90 din Tratatul CE, si ca, prin urmare, taxa este discriminatorie. Au avut loc, apoi, discutii intense, dar partea romana nu a reusit sa convinga CE de justetea pozitiei sale.
Bruxelles-ul a informat Romania ca daca, in termen de doua luni,
nu pune capat acestei practici discriminatorii, Comisia poate decide sa sesizeze Curtea Europeana de Justitie. Ministerul Economiei si Finantelor (MEF) continua sa sustina necesitatea de a se evidentia diferenta dintre masinile ecologice si cele care produc un grad mare de poluare. Aceasta a fost reactia ministerului de resort la decizia Comisiei Europene de a declansa a doua etapa a procedurii de infri