Proiectul pasajului rutier subteran ce urmează să fie construit în piaţa Presei Libere a fost bătut în cuie în câteva ore, în urma unor negocieri politice, cu avize verbale luate în pripă şi după un vot contestabil al aleşilor generali.
În toamnă va începe construirea noului pasaj rutier subteran de la Piaţa Presei a promis, ieri, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, după ce consilierii generali au dat undă verde pentru începerea lucrărilor printr-un vot controversat. Aleşii au cerut suspendarea şedinţei Consiliului General de două ori, înainte să voteze. Prima dată pentru 30 de minute, timp în care au modificat proiectul, iar a doua oară - pentru că aleşii USL şi-au dat seama că actele nu aveau semnătura arhitectului-şef al Capitalei, Gheorghe Pătraşcu.
Aviz de urbanism luat pe genunchi
"Marţi, liderii USL şi preşedinta Comisiei de Urbanism a CGMB-ului au discutat modificarea proiectului, dar nu s-au înţeles", au explicat, pentru EVZ, surse din Consiliu, care au precizat că atunci când aleşii USL şi-au dat seama că nu există semnătura arhitectului-şef, au decis să se abţină de la vot, ca să îl poată aproba într-o şedinţă viitoare. Ulterior, o persoană de la Urbanism, pe care majoritatea consilierilor nu o cunoşteau, a venit şi a explicat că este în regulă proiectul, iar aleşii USL au aprobat construirea pasajului.
Se va intra în subteran de pe Şoseaua Bucureşti-Ploieşti, după Fântâna Mioriţa, iar apoi pasajul va trece pe sub Piaţa Presei Libere unde se va bifurca şi va ieşi pe Şoseaua Kiseleff, în zona ştrandului Tineretului, şi pe Bd. Mărăşti, imediat după cele două turnuri gemene.
Mădălin Dumitru, şeful Direcţiei de Infrastructură, a declarat că, în urma schimbării proiectului, pasajul va fi mai scurt cu 200 metri şi va avea două rampe de 140 metri lungime.
Soft-ul de lux, amânat
Edilul-şef a mai c