Vaduvit in cursul istoriei sale de nenumarate ori, cel de-al doilea municipiu al judetului, resedinta a comitatului si apoi a judetului (in perioada interbelica), fosta capitala a vechiului Maramures continua sa-si duca crucea nedreptatii facute si intretinute de multi dintre cei alesi de localnici sa scoata Sighetul la lumina mileniului III. Si astazi, infrastructura, unul dintre importantele aspecte ale dezvoltarii, este deplorabila, comparabila cu a unui sat.
Sighetu Marmatiei are 183 de kilometri de drum, insa mai putin de 30% (55 km) au un fel de asfaltat. Printre gropi si lucrari ce par abandonate, am facut slalom pentru a afla ce s-a facut in ultimul an in acest sens si de ce persista situatia nedemna pentru un oras cu rang de municipiu, in pofida faptului ca doar in 2012, an in care conducerea administratiei locale a fost preluata de primarul Ovidiu Nemes, cel care anunta o renastere a urbei de peste Deal , iar bugetul de modernizare si reabilitare a strazilor s-a cifrat la peste 2 milioane de euro.
Pentru fiecare esec, cate o explicatie
In 2012, bugetul pus la dispozitia primarului Ovidiu Nemes pentru lucrari de modernizare si reabilitare a strazilor din municipiul Sighetu Marmatiei a fost de aproape 9,5 milioane de lei. Rezultatul, dezamagitor. S-a pus niste piatra pe unele drumuri si s-a platit asfaltarea centrului, lucrare realizata in 2011. In plus, o firma locala, familiara actualului primar, dar si deputatului liberal Vasile Berci, a pus pavele pe o portiune de trotuar de 3.000 de metri patrati. Ingrijorator este faptul ca desi nimeni din administratia sigheteana nu pare multumit de realizari, bugetul pe acest an va fi unul mult mai mic . Asadar nu se va mai face nici macar cat s-a facut, prost, pana acum.
“In comparatie cu 2012, bugetul pe acest an este unul mult mai mic, practic suma de investitii in