ING Asigurări, cea mai mare companie din piaţa asigurărilor de viaţă, a subscris anul trecut prime brute de 554 milioane de lei (131 mil. euro), în creştere cu 2% faţă de 2010, pe fondul unui sentiment de prudenţă din partea clienţilor care au preferat poliţele tradiţionale cu garanţii.
Profitul brut al companiei a scăzut însă cu mai mult de 60% şi a ajuns la 17,8 milioane de lei (4,2 mil. euro). Oficialii asigurătorului afirmă că scăderea profitului era aşteptată şi se datorează investiţiilor în sisteme informatice şi cheltuielilor generate de noile reglementări privind licenţierea agenţilor de asigurări.
"Anul 2011 a continuat să fie un an cu provocări, iar dificultăţile apărute pe plan european au încetinit revigorarea economică. Totuşi, stabilizarea la nivel macro şi îmbunătăţirea perspectivelor au avut un impact pozitiv asupra încrederii clienţilor şi a resurselor alocate de aceştia pentru asigurări", afirmă Cornelia Coman, directorul general al ING Asigurări.
Volumul despăgubirilor plătite clienţilor au urcat cu 18% pe parcursul anului trecut, până la 63,2 milioane de lei (14,9 mil. euro). Asigurătorul menţionează că volumul poliţelor răscumpărate înainte de scadenţă a ajuns la nivelul de dinaintea crizei. Mulţi clienţi ai companiilor de asigurări de viaţă şi-au reziliat contractele în criză pentru că aveau nevoie de lichidităţi sau pentru că au fost speriaţi de scăderea randamentelor obţinute din investiţii.
La nivelul pieţei, cele mai multe răscumpărări s-au înregistrat în cazul poliţelor unit-linked (asigurări de viaţă cu componentă investiţională), unde întregul risc din investiţii era transferat asiguratului.
Clienţii au devenit însă mai prudenţi pe fondul crizei şi acum aleg produse tradiţionale, în cazul cărora asigurătorul garantează capitalul investit sau chiar un randament minim. Poliţele tradiţionale au reprezentat