Profitul net al Google a crescut cu 28% în trimestrul al treilea, la 2,7 miliarde dolari, iar veniturile au urcat cu 34%, la 9,7 miliarde dolari, rezultatele companiei zdrobind estimările analiştilor datorită vânzărilor solide de publicitate şi unui bun control al costurilor.
Acţiunile companiei au crescut cu 6% după publicarea raportului financiar, transmite Reuters.
Google a înregistrat, în aceeaşi perioadă a anului trecut, venituri de 7,2 miliarde de dolari şi un profit net de 2,1 miliarde de dolari.
În primele nouă luni, veniturile totale ale companiei au urcat cu 31%, de la 20,8 miliarde de dolari la 27,3 miliarde de dolari, iar profitul net a avansat cu 18%, de la 5,9 miliarde de dolari la 7 miliarde de dolari, potrivit unui comunicat al Google.
Astfel, profitul din trimestrul al treilea este echivalent cu 9,72 dolari pe acţiune, faţă de media estimărilor analiştilor contactaţi de Reuters, de 8,74 dolari pe acţiune.
Compania, lider autoritar pe piaţa căutărilor şi publicităţii pe internet, a beneficiat de creşterea pieţei advertising-ului online şi de investiţiile mai mari în cercetare.
Anterior publicării rezultatelor, aşteptările privind creşterea industriei publicităţii online erau pesimiste, din cauza perspectivelor economice negative, în special în Europa.
Însă veniturile din trimestrul al treilea şi performanţele în general ale Google îndeamnă la optimism pentru trimestrul al patrulea, consideră analiştii.
"Continuă să ne arate că nu sunt imuni la piaţă, dar vor avea performanţe mai bune decât jucătorii tradiţionali", comentează analistul Macquarie Ben Schachter.
Cererea solidă pentru servicii de publicitate pe pieţele emergente, în principal Asia, şi evoluţia solidă a afacerilor pe segmentul mobil şi al display advertising-ului au aj