Piata romaneasca de publicitate online va creste cu 20-30% anul acesta, dupa ce, in 2010, a atins 20 de milioane de euro, estimeaza Calin Rotarus, general manager al regiei ARBOinteractive. "Acum toata lumea stie pe ce picior danseaza si are o strategie mai curajoasa ca anul trecut. Nu ne inchidem in noi ca un arici", spune el. Calin Rotarus a discutat online cu cititorii si in studioul HotNews.ro despre evolutia pietei online in 2010-2011, relatia cu agentiile si efectele reclamelor agasante asupra credibilitatii brandurilor.
El a anuntat, in discutia din studioul HotNews.ro, ca agentia pe care o conduce a infiintat un departament de search engine optimization si ca de la 1 februarie va prelua si dezvolta serviciul Joybox, creat de iMedia.
Calin Rotarus in studioul HotNews.ro
In decembrie, cand a fost publicat ultimul studiu privind publicitatea online din Romania, evaluata pentru primul semestru din 2010 la circa 10 milioane de euro, "normal ca piata a reactionat cu exaltare, pentru ca acesta a fost singurul mediu care a crescut in 2010. Noi bineinteles ca ne asteptam la o asemenea cifra, avand rapoartele noastre interne. Problema a intervenit la mijlocul anului, cand, din cauza schimbarilor din economie - cresterea TVA-ului, scaderea puterii de cumparare a populatiei dupa micsorarea salariilor bugetarilor - s-a constatat un recul. Intr-un an normal, sa zicem intr-unul de crestere, in primele sase luni se face 40% din totalul de publicitate online din an. Deci, daca anul 2010 s-ar fi comportat normal, am fi avut 25 de milioane de euro.Dar, datorita acestui recul, ma astept ca semestrul al doilea (din 2010 - n.r.) sa fie apropiat ca valoare de primul semestru, deci cred ca cifra de 20 de milioane e mai realista." Despre "costurile" cresterii mediului online asupra relatiei dintre furnizori/regii si clienti/agentii