Pe 27 noiembrie 2012, în cadrul Grupului de lucru pe mobilitate din cadrul Primăriei Muncipiului Bucureşti, am solicitat desfiinţarea parcării din faţa instituţiei şi eliberarea trotuarelor de maşini parcate.
Motivaţia este simplă: Primăria Capitalei trebuie să fie un bun exemplu pentru cetăţeni.
Până în luna februarie nimic nu s-a schimbat. În continuare se parca haotic pe trotuar, până la intrarea în instituţie. Rastelul pentru biciclete nu se putea folosi din cauza maşinilor. Iar cel care coordona parcarea ilegală era chiar poliţistul de serviciu.
În luna februarie am decis să nu mai aştept. Am solicitat poliţiei rutiere să aplice legea.
Erau două posibilităţi: ori să primeze interesul oamenilor şi parcarea să fie desfiinţată, ori interesul baştanilor din Primărie să fie prioriar iar staţia RATB să fie mutată.
Brigada Rutieră ne-a informat că în Comisia Tehnică de Circulaţie din cadrul Primăriei Capitalei s-a decis mutarea staţiei RATB.
Nu cunosc argumentele pentru care se permite blocarea unei benzi de circulaţie cu toate că parcările insituţiei n-au fost niciodată pline.
Dar, dacă mută staţia RATB, acea parcare trebuie să fie pentru persoanele cu handicap fizic. Pentru că este anormal ca o instituţie publică să nu ofere o astfel de facilitate !
Mă îngrijorează faptul că în Primărie lucrează oameni care nu sunt capabili să mearga 10 metri pe jos, până la cea mai apropiată parcare. Cum ar putea astfel de oameni să ia decizii care să îmbunătăţească viaţa celor 80%* dintre cetăţenii care folosesc regulat trotuarele** ?
Mă îngrijorează faptul că în faţa Primăriei este nevoie de "protejarea trotuarului din vecinătatea parcării prin instalarea de stâlpişori ornamentali". Speram ca reprezentantul poliţiei locale din Comisia Tehnică să precizeze că poliţistul Primăriei are autoritatea de a impune respect