Mărcile auto premium au început să practice mari reduceri de prețuri în showroom-urile din China, în încercarea disperată de a stopa declinul vânzărilor din segmentul de lux, vizibil în primele opt luni ale anului pe cea mai mare piață de desfacere a lumii.
Apetitul chinezilor pentru mașini luxoase s-a domolit vizibil.
Dincolo de statisticile oficiale, cel mai bun semnal în acest sens vine din showroom-urile deschise de mărcile premium în China, acolo unde a început să ”plouă” cu reduceri importante de prețuri, după cum arată ”Automotive News”.
Potrivit publicației citate, BMW oferă Seria 3 cu un discount la vedere de 19% din prețul de listă, la concesionarii din Beijing.
Punctual, în acest caz, oferta cu care producătorul german își tentează clienții chinezi apare pe finalul de carieră al actualei generații Seria 3. Noua gamă urmează a fi prezenată luna aceasta.
Mercedes-Benz contracarează mutarea adversarului din Munchen cu un discount de 20 de procente oferit celor care achiziționează un autoturism din Clasa C.
Nici prețul celui mai popular model premium al anului trecut – Audi A6L (versiunea cu ampatament mărit) – nu a scăpat ”neșifonat” în 2011. ”Cheshi.com” a descoperit că anumiți dealeri Audi din China practică o reducere care poate ajunge la 16 procente din prețul de listă.
Cererea pentru modele scumpe cunoaște o scădere simțitoare în China. Un analist citat de ”Automotive News” arată că dealerii de mașini premium au intrat într-o horă a reducerilor de prețuri, în dorința normală de a-și atinge țintele comerciale instituite pentru acest an.