Şoferii care vor circula pe autostrăzile Bucureşti-Piteşti,Bucureşti-Constanţa, precum şi pe centura de sud a Bucureştiului, care va avea regim de autostradă şi care urmează să fie construită în regim de concesiune, vor trebui să plătească o taxă de utilizare.
În total, Compania Naţională de Autostrăzi ia în considerare introducerea taxării pe circa 360 de kilometri de autostrăzi, după cum reiese din datele de la companie.
Informaţia apare în anunţul CNADNR de lansare a procedurii de licitaţie - dialogul competitiv - pentru concesionarea autostrăzii Centura de sud a Bucureştiului (48 km), "la pachet", cu operarea şi întreţinerea autostrăzilor Bucureşti-Constanţa şi Bucureşti-Piteşti.
Sursa anunţ CNADNR
Valoarea estimată a întregului contract este de 9,06 miliarde de lei, echivalentul a aproximativ 2 miliarde de euro, fără TVA.
De altfel, şi în cazul autostrăzii Comarnic-Braşov (58km), pe care compania naţională de autostrăzi a relansat-o în aceste zile şi care ar urma să fie construită tot prin concesionare, se menţionează introducerea unui tarif de utilizare a autostrăzii.
Tarifele de utilizare pentru toate aceste autostrăzi ar putea varia între 3 euro pentru autoturisme şi 7,5 euro pentru autocare.
În prezent, pe autostrada A2, în apropierea localităţii Feteşti, există o staţie de colectare a tarifelor de utilizare a autostrăzii.
Sectoarele luate în considerare pentru introducerea unei taxe de utilizare:
Sursa: CNADNR
Cum va arăta centura Bucureşti Sud
În afară de a dota cu staţii de taxare şi sisteme ITS (sisteme inteligente de transport n.n.) autostrăzile Bucureşti-Piteşti şi Bucureşti-Constanţa, concesionarul va trebui să obţină finanţare şi să construiască centura de sud a Capitalei, se arată în anunţul publicat de CNADNR.
Tipul procedurii pentru selectarea concesionarului