Marca auto de lux Maserati a inregistrat vanzari bune in Romania in anii 2007-2008 cand a livrat 63 de autoturisme, insa anul trecut cererea a scazut pe fondul crizei economice, iar o revenire la cifrele din trecut este asteptata intr-un an, doi, a declarat Luigi Maria Sepe, manager Maserati pentru Europa de Est si America Latina, intr-un interviu acordat Wall-Street.
Wall-Street: Romania este o piata cu potential pentru Maserati?
Luigi Maria Sepe: Bineinteles. Am avut un raspuns pozitiv in Romania, in special intre anii 2007 si 2008, insa in 2009 a fost un pic mai dificil din cauza crizei care nu a ajutat pe nimeni. Lucram cu AutoItalia Group pentru a reface situatia si sunt sigur ca intr-un an, doi am putea sa revenim la cifrele din trecut.
Cererea pentru limuzinele noi Maserati in Romania a scazut cu 70% in 2009, fiind livrate 11 masini. In 2008, AutoItalia a comercializat 41 de autoturisme Maserati, in crestere cu 86% comparativ cu anul 2007 cand a livrat 22 de unitati noi si doua unitati second-hand. In 2006 a vandut 16 unitati, iar in 2005 a livrat 11 masini. In 2004, au fost 18 livrari si in 2003 au fost livrate 6 unitati, showroom-ul fiind deschis in luna septembrie.
Wall-Street:Cum veti promova noile modele Maserati pentru a atrage clienti in Romania si in Europa?
Luigi Maria Sepe: Avem cateva activitati de marketing, dar trebuie sa ne gandim ca Maserati este un brad de lux, nu este acelasi lucru cu Fiat spre exemplu. Noi propunem cateva evenimente specifice, test-drive, dar in mod normal numai cu clientii carora le place brand-ul pentru a ii apropia de noi, in special cand prezinti ceva nou precum GrandCabrio. Deci este relativ usor sa atragi clienti in acest segment.
Maserati GranCabrio, ce a debutat la Salonul Auto de la Frankfurt din septembrie 2009, a fost lansat anul acesta in Europa. Motorizarea are 440 CP, motor