Diferenţa dintre cerinţele angajatorilor şi competenţele absolvenţilor de şcoli şi facultăţi britanice devine din ce în ce mai mare şi este necesară intervenţia guvernului, a educatorilor şi a companiilor pentru ca viitorii angajaţi să dobândească aptitudinile necesare pentru a îndeplini aşteptările angajatorilor.
Aceasta este concluzia unui studiu realizat de companiile Adecco (specializată în recrutare), Deloitte (consultanţă financiară) şi Cisco (telecomunicaţii). Proiectul a fost iniţiat de Adecco, compania britanică de recrutare cu cele mai mari venituri, şi a fost determinat de intenţia comunităţii de afaceri de a utiliza cât mai productiv forţa de muncă, notează publicaţia financiară „Financial Times”.
Modalităţile prin care tinerii ar putea obţine aptitudinile pretinse de angajatori ar fi ca profesori să se alăture companiilor, companiile să se implice în învăţământ şi ca în programa şcolară să fie implementată o „experienţă de angajare” formală care presupune consultanţă de carieră şi instruire la un loc de muncă.
Studiul a fost efectuat pe un eşantion de 500 de angajatori şi 1000 de angajaţi. 36% dintre angajatori consideră că sistemul de învăţământ nu îi pregăteşte pe tineri să răspundă aşteptărilor companiilor. 52% dintre angajaţi consideră că şcoala nu i-a echipat cu aptitudinile potrivite.
Citeşte aici despre rata şomajului în Marea Britanie
Angajatorii sunt îngrijoraţi
Confederation of British Industry, organizaţia non-profit care susţine interesele companiilor înscrise, îşi propune încurajarea angajatorilor de a se implica în şcoli, fie prin sponsorizare, fie prin supravegherea orelor de lectură de teama că rezultatele nesatisfăcătoare ale elevilor nu ar mai putea fi corectate după ce aceştia ajung în al doilea ciclu gimnazial.
Reprezentanţi ai fabricii Nissan din Sunderland, com