Toată lumea a văzut epava de la Costineşti, dar puţini îi cunosc povestea. Numele E. Evangelia, încă vizibil, este al patrulea pe care nava l-a purtat în cei aproximativ 25 de ani de activitate. A fost construită la şantierele navale Harland & Wolff din Belfast, şantier unde a fost construit şi Titanicul.
Nava a fost lansată la apă pe data de 28 mai 1942 sub numele de Empire Strength. Vasul a făcut parte dintr-o serie uriaşă de nave care au servit guvernul britanic. Cea mai mare parte a navelor din această serie au fost construite special pentru Ministerul de Război, însă au existat şi nave primite din partea guvernului Statelor Unite, precum şi nave capturate de la puterile inamice. Nava are 131,4 metri lungime, 17,4 metri lăţime şi 10,2 metri înălţime. În martie 1946 a fost cumpărată de Frederick Leyland & Co. Ltd şi a fost redenumită Saxon Star. După ce a fost transferată de mai multe ori unor companii din Liverpool, a revenit în 1959 sub patronajul Blue Star Line Ltd., companie administrată tot de Frederick Leyland & Co. În august 1961 vasul este vândut către D. L. Street Ltd din Cardiff, pentru suma de 117.000 de lire sterline. Noii proprietari au redenumit vasul din Saxon Star în Redbrook. După doar patru ani, în 1965, nava este vândută din nou, de data aceasta către o companie grecească - Hegif Compania Naviera S.A şi redenumită E. Evangelia. Eşuarea acestui vas este destul de controversată şi fiecare sursă are povestea ei referitoare la naufragiu.
Naufragiul - ipoteze şi povestiri
În noaptea de 15 octombrie 1968, vasul s-a apropiat foarte mult de mal şi carena vasului a atins solul stâncos din Golful Francezului, în apropierea Costineştiului. În acele vremuri, Costineşti era un sat de pescari, iar conform spuselor unui localnic care se afla pe mare la acele ore fatidice, marea era liniştită, dar învăluită de o ceaţă foarte dea