In cadrul unui memorandum intern adresat consiliului director al Wal-Mart sunt propuse numeroase modalitati de a tine sub control cheltuielile legate de serviciile medicale si alte beneficii oferite salariatilor retailerului fara a afecta insa foarte mult reputatia acesteia, arata The New York Times.
In cadrul notei, Susan Chamber, vice-presedinte executiv ce se ocupa de beneficii in cadrul Wal-Mart, recomanda de asemenea reducerea contributiilor si atragerea de salariati mai tineri, presupusi mai sanatosi, prin oferirea de beneficii legate de educatie. In memorandum sunt exprimate temeri conform carora salariatii cu o vechime de sapte ani castiga mai mult decat cei cu o vechime de un an, dar nu sunt mai productivi.
Pentru a-i descuraja pe candidatii cu o stare precara a sanatatii, Chambers sugereaza ca Wal-Mart sa se asigure ca "toate slujbele includ o anumita activitate fizica".
In memorandum se admite ca Wal-Mart, cel mai mare retailer al lumii, a intampinat probleme in ceea ce priveste controlul beneficiilor, criticii acuzandu-l ca are o atitudine de ezitare in ceea ce priveste salariile si serviciile medicale. Chambers admite ca 46% din copiii celor 1,33 milioane de angajati americani ai Wal-Mart nu au o asigurare.
Oficialii Wal-Mart spun ca memorandumul este parte a eforturilor de mentinere sub control a costurilor legate de beneficii, care, spre dezamagirea Wall Street au crescut cu 15% pe an in medie din 2002. Asemeni celei mai mari parti a companiilor americane, Wal-Mart resimte presiunile legate de cresterea costurilor de sanatate. Planul, in cazul in care va fi aprobat, va atrage reduceri de costuri de peste un miliard de dolari pe an pana in 2011.
In cadrul unui interviu, Chambers spune ca nu se concentreaza pe reducerea costurilor, ci pe o relatie mai eficienta cu salariatii, acestora oferindu-l