Întreprinderea de Navigaţie Ruse a reuşit să îi „fenteze” pe judecătorii gălăţeni pentru a nu mai achita prejudiciul cauzat prin scufundarea navei Mogoşoia, dar hotărârea a fost întoarsă de instanţa supremă. Instanţele gălăţene desemnate să se ocupe de tragerea la răspundere a autorului tragediei, Gheorghi Petrov Angelovschi şi a companiei bulgare pentru care acesta lucra, au comis o gravă eroare, care s-ar fi putut solda cu imposibilitatea recuperării prejudiciului cauzat SC Navrom SA prin scufundarea navei Mogoşoia.
În mod absolut inexplicabil, Tribunalul Galaţi şi ulterior Curtea de Apel au decis că dreptul companiei de navigaţie române de a solicita achitarea celor 67.596.334 de lei reprezentând valoarea navei Mogoşoaia, evaluată în octombrie 1991, s-a prescris.
Judecătorii gălăţeni au apreciat că Navrom nu s-a ocupat de încasarea despăgubirilor în termen de şase luni de la rămânerea definitivă a hotărârii judecătoreşti, ci abia după trei ani. În realitate, Întreprinderea de Navigaţie Ruse, din Bulgaria a tras de timp cât s-a putut, întocmind cu întârziere documentele cerute de instanţe în încercarea de a scăpa de plata despăgubirilor.
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a respins finalmente solicitarea companiei bulgare de navigaţie, care susţinea că Navrom nu mai are dreptul să ceară contravaloarea navei Mogoşoaia întrucât a depăşit termenul legal.
Compania română de navigaţie a reluat în aceste condiţii procedurile de recuperare a banilor.
Pierderile suferite de zeci de familii din Grindu-Pisica şi din Galaţi cărora nu li s-au mai întors acasă copiii, părinţii, fraţii, dispăruţi în cumplita tragedie nu ar putea fi compensate material îndeajuns.
Cea mai mare parte au primit despăgubiri cuprinse între 25.000 de lei şi 80.000 de lei, iar copii victimelor s-au ales cu pensii