Urmând a fi produs în SUA, Mercedes-Benz MLC se va poziţiona pe o nişă din ce în ce mai populată, revendicând într-un orizont de doi ani însăşi coroana întemeietorului segmentului, BMW X6 .
Derivatul coupe al SUV-ului ML de generaţie a treia, lansat acum trei ani, va beneficia de o caroserie cu linii curajoase, va fi mai aerodinamic, mai scund şi mai lat ca prestigiosul tot-teren din care derivă.
Cum BMW a dovedit că poate vinde SAV-ul X6 mai scump decât X5 şi fără să-i afecteze deloc vânzările lui X5, cei de la Daimler apreciază pe bună dreptate că planurile unui viitor Cross Activity Coupe de lux ar funcţia după reţeta bavareză.
Totuşi însă, spre deosebire de BMW X6 care a primit critici din partea unora pentru practicitatea mai redusă a habitaclului impusă de alura caroseriei, la viitorul Mercedes ML Coupe acoperişul nu va mai coborâ atât de abrupt spre spate, astfel că spaţiul pentru cap în spate va fi mai mare şi în plus, vizibilitatea va fi mai generoasă.
Designul va fi complet diferit faţă de ML-ul clasic, astfel că plafonul va fi arcuit, hayonul activat electric va dispune de o pantă mai lină, iar luneta desfăşurată pe trei colţuri va fi sacrificată în favoarea unui sigur plan.
Sub capotă, versiunea diesel MLC 350 BlueTEC va oferi o putere echivalentă noului V6 montat pe Clasa E, adică dintr-o cilindree de 2.987 cc va descătuşa 262 CP şi un cuplu maxim de 620 Nm.
Benzinarul MLC 300 V6 cu o cilindree de 3.498 cc va oferi 272 CP în vreme ce puternica versiune cu indicativul 400 (V6 , 2.996 cc) va pune la dispoziţie 333 CP la 5.500 rpm (245 kW) şi un cuplu maxim de 480 Nm.
MLC 500 va juca în liga V8, capacitatea cilindrică fiind de 4.663 cc. Puterea va fi de 408 CP la 5.000 rpm, iar cuplul maxim va cocheta cu 600 Nm. Versiunea supremă va fi însă tot un V8, însă cu o capacitate upgradată la 5.461 cc. Rivalul BMW X6 M va benefici