O femeie acuză service-ul Ţiriac Auto Constanţa că nu i-a explicat de ce s-a defectat maşina aflată în garanţie şi că a refuzat să plătească tractarea acesteia.
De mai bine de un an şi jumătate, Maria M., 50 de ani, din Constanţa, aşteaptă un document de la service auto în care să i se spună de ce i s-a oprit maşina în timp ce mergea cu o viteză de 120 de km la oră şi de ce nu i-a fost oferit ajutor atunci când l-a solicitat, deşi maşina era în garanţie.
Aerul condiţionat s-a stricat după o săptămână
În iulie 2008, Maria M. şi-a cumpărat un Ford Focus, cu 16.000 de euro, de la reprezentanţa din Constanţa a firmei. După o săptămână, i s-a stricat aerul condiţionat, susţine ea: „Am dus maşina într-un service autorizat. După alte câteva săptămâni, a apărut o semnalizare pe bord «defecţiune la motor» şi am dus-o din nou la reparat”.
Pe 31 iulie 2009, Maria M. a făcut revizia de 30.000 de km, deşi avea la bord doar 26.000 de kilometri. Urma să plece în vacanţa în Grecia şi nu voia să rişte să parcurgă mai mult de 30.000 de km şi să piardă garanţia. După revizie, au apărut problemele: „Pe autostrada spre Atena, motorul s-a oprit în mers. Aveam 120 de km/oră, apoi efectiv nu a mai pornit. Toată lumea ne claxona. Puteam să murim”, spune Maria.
Cum maşina era în garanţie, a telefonat la service-ul autorizat Ford - Ţiriac Auto Constanţa. „Nimeni nu a vrut să ne ajute. Am fost nevoită să tractez maşina pe banii mei. Cei de la Ford ne-au spus că ei nu fac tractări în străinătate. Cineva ne-a tras cu o funie şi a sunat o platformă să ne ducă până la cel mai apropiat service Ford. Ne-a costat 200 de euro”, spune constănţeanca.
Pe 11 august 2009, Maria a depus plângere la Ford - atât în Constanţa, cât şi în Bucureşti. „Am descris toate pro blemele maşinii şi le-am cerut să-mi spună de ce s-a oprit maşina ş