BMW nu putea sta prea departe de "revoluţia electrică" care i-a cuprins pe toţi producătorii auto premium şi a lansat ieri un nou sub-brand dedicat modelelor cu asemenea propulsie. Primele două apariţii sub acest logo vor fi lansate începând cu 2013, fiind vorba de BMW i3 şi BMW i8.
„BMW i va oferi automobile şi servicii de avangardă, design excepţional şi un concept complet nou de mobilitate premium, totul având dezvoltarea durabilă în plan principal", a declarat ieri Ian Robertson, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru Vânzări şi Marketing. Serviciile şi automobilele oferite prin BMW i sunt rezultatul programului de dezvoltare „project i", demarat în 2007 ca o componentă de avangardă a BMW EfficientDynamics, reprezentând şi răspunsul companiei la schimbarea nevoilor clienţilor, inclusiv o cerere tot mai mare de surse alternative de propulsie, precum sisteme electrice şi hibride.
În cadrul „project i", BMW a lansat deja un program extins de teste cu automobile electrice într-o producţie limitată de serie. Primul model din această serie a fost MINI E, model care deja oferă BMW Group o experienţă foarte bogată cu privire la utilizarea automobilelor electrice şi necesităţile clienţilor din marile aglomeraţii urbane din New York, California, Berlin, Munchen sau Londra. Principalele concluzii au arătat că în contextul unei utilizări cotidiene nu există diferenţe mari de utilizare între MINI E şi un model similar ca dimensiuni şi putere.
Nu există nici limitări de infrastructură în ceea ce priveşte exploatarea zilnică cu o distanţă medie parcursă de 40 km (conform statisticilor pentru Germania) - o proporţie foarte mare de utilizatori MINI E încărcau automobilul numai în timpul nopţii, de acasă. În această formă, MINI E s-a dovedit deja un automobil electric care putea să acopere majoritatea drumurilor programate într-o z