Conducerea Oltchim ar fi derulat cu un trust de presă un contract publicitar de 200.000 de euro, pe vremea când Codruț Șereș era ministrul Economiei din partea PC
1 /.
Cazul Corina Vinţan, care a derulat o campanie publicitară pentru firma falimentară Oltchim în trustul Intact nu este nici pe departe singular. Un contract de o valoare record, de 200.000 de euro pe an, cu acelaşi scop, încheiat când ministru al Economiei era Codruţ Şereş, ar putea fi făcut curând public, au declarat surse pentru Evenimentul Zilei. Ieri, au apărut informaţii despre un altul, de 25.000 de euro pe lună, pentru cinci luni, derulat prin firma Imagine Serv.
Contactat de EVZ, directorul acesteia, Adrian Ţibu, nu a comentat. Existenţa contractului a fost însă confirmată de sursele EVZ care au menţionat şi că, cel puţin până în 2010, majoritatea publicaţiilor din Râmnicu Vâlcea, oraşul în care se află combinatul, ar fi primit publicitate de la Constantin Roibu, directorul general al Oltchim, pe atunci. Valoarea medie per contract: 5.000 de euro pe lună.
3.500 de oameni pe drumuri
Un management deficient, firmele căpuşă şi sute de mii de euro pentru campania de imagine a lui Roibu au condus combinatul în starea de acum. Datoriile cumulate ajung la 700 de milioane de euro. Fără căpuşare şi management defectuos, combinatul ar mai putea fi profitabil în structura actuală? Nu se ştie. Pentru că nu a existat niciun audit serios şi nicio încercare de eficientizare. Pentru eco nomia din zonă, menţinerea pe picioare a combi natului este vitală ţinând cont că are nu mai puţin de 3.500 de angajaţi. Pentru politicieni, familiile salariaţilor par a nu fi decât o miză electorală, după cum reiese din dialogul stat-sindicate, care a exclus orice concediere.
Concret, după eşecul privatizării combinatului, Guvernul promisese că va pune în aplicare planul B, repornind activitatea ş