Cea mai înaltă şosea din România, Transalpina (DN 67C), care leagă judeţul Gorj de Alba, a fost construită fără să existe un acord de mediu din partea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului (ANPM). Nici Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi nici constructorul, firma Romstrade SRL, nu au reuşit să obţină avizul respectiv, cu toate că modernizarea şoselei a început încă din anul 2008.
Respingerea cererii privind eliberarea acordului de mediu în octombrie 2011 a fost motivată de Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, într-o adresă trimisă Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. ANPM îşi motiva decizia prin faptul că lucrarea a fost executată de antreprenor în proporţie de 80% şi nu se mai poate, prin urmare, emite un acord de mediu.
Eliberarea avizului de mediu nu poate să fie făcută, din cauză că şoseaua Transalpina traversează cinci arii protejate. Pentru obţinerea acestuia trebuia efectuat studiul de impact asupra mediului.
Citeste materialul integral in Gazeta de Sud
Cea mai înaltă şosea din România, Transalpina (DN 67C), care leagă judeţul Gorj de Alba, a fost construită fără să existe un acord de mediu din partea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului (ANPM). Nici Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi nici constructorul, firma Romstrade SRL, nu au reuşit să obţină avizul respectiv, cu toate că modernizarea şoselei a început încă din anul 2008.
Respingerea cererii privind eliberarea acordului de mediu în octombrie 2011 a fost motivată de Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, într-o adresă trimisă Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. ANPM îşi motiva decizia prin faptul că lucrarea a fost executată de antreprenor în proporţie de 80% şi nu se mai poate, prin urmare, emite un acord de mediu.
Elibe