Adevărul“ vă prezintă portretul celor mai controversaţi oameni din fotbal. Azi: Marian Iancu. Până să ajungă omul numărul 1 de la FC Timişoara, Marian Iancu a jucat fotbal în eşaloanele inferioare, a fost mecanic auto, a făcut comerţ cu piese Dacia şi afaceri cu petrol.
Copilăria boss-ului de pe Bega a fost în strânsă legătură cu sportul şi fotbalul în special. Ca şi patronul CFR-ului, Arpad Paszkany, Marian Iancu a trăit până spre anii adolescenţei în afara României. Părinţii lui fuseseră detaşaţi cu serviciul în Europa de Vest, unde au locuit până când Marian a împlinit nouă ani.
L-au trimis apoi în ţară, iar viaţa puştiului s-a schimbat radical. S-a mutat lângă stadionul Giuleşti, s-a înscris la o şcoală cu profil sportiv, la o clasă de fotbal şi a început să se ţină de treabă. Pentru că părinţii săi erau oameni înstăriţi, Iancu era cel care „aproviziona" echipa şcolii cu mâncare.
S-a lăsat de fotbal din cauza armatei
Dirigintele, care i-a fost şi antrenor, l-a trimis la echipe din eşaloanele inferioare, aşa că Iancu a ajuns o prezenţă constantă în campionatul de tineret-speranţe, chiar dacă juca la echipe precum Laromet sau Mecanică Fină.
„Aveam viteză bună, eram şi înalt, jucam ori atacant central ori libero", îşi aminteşte omul cu banii de la FC Timişoara. Cariera lui de fotbalist s-a oprit brusc, atunci când a refuzat să ajungă la una dintre echipele armatei. „Trebuia să merg în armată şi, obligatoriu, să joc pentru una dintre echipele lor. Am refuzat şi am abandonat fotbalul", a povestit Iancu.
S-a apucat de şcoala de şoferi şi a devenit apoi mecanic auto. Şi-a dat seama că putea scoate bani frumoşi de pe urma meseriei, aşa că a tras din greu la unul dintre cele mai mari serviceuri auto din Bucureşti. A prins rapid gustul banilor, pentru că lua pe zi cât alţii într-o lună întreagă. Într-un timp relati