Un propietar de apartament trebuie sa plateasca cheltuielile de administrare. Acestea sunt cele pentru utilitati (apa, lumina, telefon, etc.), cheltuielile pentru reparatii, service (lift, centrala de bloc, interfon, etc.) sau diverse investitii ale asociatiei de bloc, cheltuieli administrative si gospodaresti (detergent, mopuri, galeti, becuri), salariile sau indemnizatiile administratorului, casierului, instalatorului sau mecanicului, presedintelui, portarului, fara a fi inclus si venitul femeii de serviciu. Alte cheltuieli sunt consumurile sau pierderile din spatiile commune, sau antena colectiva, dupa caz. Daca asociatia are abonament pentru desfundarea canalului si pentru apa meteorica (apa de ploaie), acestea trebuie de asemenea platite si pe perioada cât lipsiti de acasa. "Alte cheltuieli, pe care trebuie sa le faceti sunt pentru consumurile care tin de apartament, de contoare", a declarat presedintele Ligii Asociatiilor de Locatari Mures, Ion Dragan. Ce nu se plateste? Nu veti plati gazul, apa, încalzirea, curentul electric, daca nu aveti contoare. De asemenea, nu se plateste liftul, dar se platesc cheltuielile de întretinere si reparatie ale acestuia (cota parte indiviza). Mai aveti de platit serviciul de ridicare a gunoiului si lumina de veghe de pe scara blocului. Când hotarâti sa plecati în concediu, pe o perioada mai lunga, aveti obligatia sa anuntati administratia, în scris si aceasta cerere trebuie confirmata de catre responsabilul de bloc. Aceste cerinte sunt în conformitate cu Legea nr. 114 pe 2006 si cu Hotararea de guvern nr. 400, pe 2006, împreuna cu o alta hotarare, nr. 1386. "Pe timp de iarna se plateste încalzirea, chiar daca sunteti plecati de acasa", a mai afirmat Ion Dragan.
Adriana MUSAT
Un propietar de apartament trebuie sa plateasca cheltuielile de administrare. Acestea sunt cele pentru utilitati (apa, lumina, telefon, etc