Aşezat pe o platformă de Mitsubishi Outlander, modelul constructorului francez impresionează prin ţinuta de drum şi siguranţa oferite în regim de croazieră, având un comportament decent şi în off-road.
Ca toate produsele Citröen, te impresionează de la prima privire prin eleganţă. Deşi vorbim de un SUV veritabil, C-Crosser emană rafinament, chiar dacă se trage direct din Mitsubishi Outlander, pe a cărui platformă a fost realizat, alături de Peugeot 4007. Cel puţin la nivelul aspectului, C-Crosser este cel mai arătos. Prin numai câteva modificări ale grilei frontale în spiritul logo-ului clasic al mărcii, Citröen a reuşit să capteze interesul europenilor. Punctele forte ale maşinii sunt însă motorul 2.2 HDI şi 160 CP şi transmisia manuală în şase trepte, care se completează foarte bine reciproc.
ŢINUTĂ. Fără îndoială, C-Crosser este maşina ideală pentru croaziere lungi. Se conduce foarte uşor şi odihnitor, iar cuplul de 380 Nm, disponibil de la o turaţie de 2.000 de rotaţii, este suficient pentru adoptarea unui stil ferm de condus, totuşi nu chiar cel mai sportiv. Graţie şi rapoartelor bine echilibrate ale cutiei de viteze, consumul de motorină stă destul de jos, undeva în jurul unei valori de 7 litri extraurban şi puţin sub 9 litri în oraş. Pe drum umed şi virajat şi condus relativ în forţă, SUV-ul Citröen s-a comportat admirabil cuplat în modul 4x4, pentru ca apoi, intrat pe zonă forestieră, să n-aibă nici un fel de probleme, mai ales că garda la sol e suficient de înaltă pentru a depăşi obstacolele obişnuite pe vreme de iarnă. Suspensiile îşi fac şi ele bine treaba, confortul pasagerilor neavând mult de suferit în asemenea condiţii de rulare.
SIGUR. Sistemele prezente pe C-Crosser sunt ABS, asistenţă la frânarea de urgenţă (AFU) şi ESP. Tracţiunea este controlată electronic, care poate direcţiona cuplul automat la puntea