Romănii preferă să-şi petreacă timpul liber in faţa televizorului. Consumul de programe tv a crescut de la 70% in 2004 la 90% la sfărşitul anului 2007, pentru ca in week-end să atingă pragul de 97,4%.
Romănii preferă să-şi petreacă timpul liber in faţa televizorului. Consumul de programe tv a crescut de la 70% in 2004 la 90% la sfărşitul anului 2007, pentru ca in week-end să atingă pragul de 97,4%.
Potrivit studiului "Obiceiuri, atitudini şi satisfacţia publicului radio şi tv", realizat de INSOMAR la cererea Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), romănul s-a transformat intr-un maniac al telecomenzii. Cifrele dezvăluie faptul că faţă de 2004 consumul de televiziune a crescut cu peste 25%. In faţă se plasează emisiunile de ştiri (60,6%), urmate de filme artistice (54,6%) şi emisiuni de muzică şi divertisment (48%). Consumul tv are un pronunţat caracter privat şi familial, fiind localizat in special in spaţii domestice, atăt in timpul săptămănii, căt şi in week-end. Un lucru pozitiv este faptul că respondenţii au declarat că urmăresc jurnalele de ştiri pentru a se informa in legătură cu situaţia politică din ţară (75,8%), problemele sociale cu care se confruntă Romănia (75,7%), precum şi situaţia economică (73,9%). Pe de altă parte, din studiu a reieşit că violenţa este tot mai des intălnită atăt in jurnalele de ştiri (73,9%), căt şi in cadrul filmelor artistice (63,6%) sau reality show-urilor (28,6%). Conform datelor prezentate, Pro TV este cel mai urmărit post de televiziune, menţionat spontan de 63,7% din respondenţi, fiind urmat in clasamentul preferinţelor de Antena 1 (47,8%), TVR 1 (25,9%), Realitatea (19,1%), Acasă (15,9%) şi Prima (15,8%).
Consumul de radio
Romănii alocă mai puţin timp emisiunilor difuzate la principalele posturi de radio. Astfel, potrivit cercetării INSOMAR, numărul mediu de ore de