Construit pe platforma lui Fiat Grande Punto, Alfa Romeo MiTo reinterpreteaza unele elemente de la Alfa 8C Competizione, de la grila radiatorului la forma proiectoarelor, de la geamurile laterale pana la agresivitatea luminilor LED din spate.
Alfa Romeo MiTo a fost produs in 40.000 de unitati in 2008, iar pentru anii urmatori s-a anuntat dublarea productiei.
MiTo a fost lansat pe piata romaneasca in luna mai la un pret intre 13.990 euro cu TVA si 19.490 euro cu TVA. Modelul vine cu 5 motorizari si doua versiuni de echipare, Progression si Distinctive. Motorizarile pe benzina sunt 1,4 litri 78 CP, 120 CP sau 155 CP, iar cele diesel sunt 1,3 litri 90CP si 1,6 litri 120 CP.
Am testat modelul MiTo cu motorizarea diesel de 1,6 litri 120 CP si echiparea Distinctive, fiind varianta cea mai scumpa, 19.490 euro cu TVA.
Pe cei 200 km parcursi in oras pe modul Dynamic, MiTo 120 CP diesel a consumat 7,8 litri la 100 km intr-un stil de condus sportiv. In afara orasului, consumul a fost de 5,6 litri la 100 km. MiTo accelereaza de la 0 la 100 km/h in 9,9 secunde si are o viteza maxima de 198 km/h.
Alfa Romeo MiTo vine cu sistemul D.N.A (Dynamic. Normal. All Weather ) o noutate absoluta in segment. DNA permite schimbarea stilului de condus, oferind 3 stiluri, 3 tipuri de comportament stradal, un raspuns diferit al motorului in functie de dorinta soferului. Selectorul de langa schimbatorul de viteze permite modificarea dinamicii vehiculului.
MiTo este foarte stabil in viraje si la viteza mare, la volanul lui nu te simti intr-o masina mica, iar motorizarea diesel de 120 CP il face foarte puternic. MiTo are circa 1.200 kg, 3 usi si 4,06 metri lungime.
Sunetul motorului, al evacuarii si felul in care se simte schimbarea vitezelor este la fel ca la orice model Alfa Romeo. MiTo este una din cele mai sportive masini de dimensiuni mici.
Ca punc