Distribuitorul de medicamente Farmexim, unul din principalii jucatori din piata de profil, estimeaza pentru acest an o marja de profit de 3-4% dupa ce in 2008 a avut pierderi de 24 mil. lei (6,5 mil. euro).
Anul trecut, compania a demarat un program de reducere a cheltuielilor, program care a inclus diminuarea costurilor cu transportul, inghetarea salariilor si reducerea numarului de angajati. Efectele s-au simtit in primul trimestru cand Farmexim a avut un rezultat net de 3,8 milioane de lei (0,9 mil. euro).
Pentru 2009, Farmexim si-a bugetat o crestere cu 20% a afacerilor, pana la 725 mil. lei (172 mil. euro), iar la o marja de 3-4%, profitul ar trece de 21 mil. lei (5 mil. euro).
„Situatia economica ge nerala este din nou una mai delicata si, cu siguranta, ea va schimba sisteme si men talitati, atat pe plan inter national, cat si local. Acest an a inceput in contextul crizei economice mondiale, iar primul semestru a repre zentat o grea incercare pentru multi jucatori din industria farmaceutica", a spus Ovidiu Buluc, actionarul majoritar al Farmexim.
Pentru 2009, compania vizeaza o cota de piata de 10% pe retail (vanzarile catre farmacii). Potrivit ultimelor date disponibile la sfarsitul primului trimestru, distribuitorul avea o cota de 8% din vanzarile catre farmacii.
Distribuitorul Farmexim, infiintat in 1990, face parte din grupul cu acelasi nume care mai include reteaua de farmacii Help Net si importatorul si distribuitorul de produse cosmetice Green Net.
La finalul primului trimestru din 2009, in cadrul Farmexim lucrau 534 de oameni, fata de 596 la finalul lui martie 2008. Concurentii Farmexim pe piata distributiei de medicamente sunt Mediplus (parte a A&D Pharma), Relad, Farmexpert, Polisano, Fildas, Montero, ADM Farm.
Putin afectata de criza economica in primele trei luni ale anului, piata farmaceutica a in