Societatea de Transport Public Alba Iulia participă la o campanie internaţională ce vizează necesitatea de dezvoltare durabilă a unuia dintre cele mai importante domenii ale viitorului: transportul public. Campania a fost iniţiată de Uniunea Internaţională pentru Transport Public (UITP).
Participă la campanie operatori de transport public din oraşe ca Paris, Londra, Bruxelles, Varşovia, Viena, Milano, New Delhi sau Bangkok. „Creştem cu transportul public” se bazează în primul rând pe mesaje unitare transmise simultan în toate oraşele participante care să arate cât de importantă este dezvoltarea acestui domeniu din toate punctele de vedere. Fiecare operator local îşi va putea aduce propria contribuţie.
Asociaţia Internaţională pentru Transport Public – UITP, al cărei membru este şi STP Alba Iulia încă din 2007, îşi încurajează membrii din 92 de ţări să se alăture mişcării ”Împreună pentru creşterea transportului public”. Campania va avea ca vârf de expunere Săptămâna Europeană a Mobilităţii (16-22 septembrie), când operatorii de transport public (de pe tot globul) care au aderat la campanie vor amplasa în autobuze, staţii de autobuz, autogări şi pe propriile siteuri mesajul ”Creştere”, ca o trimitere directă la necesitatea extinderii rolului social al acestui serviciu şi la importanţa sa.
Oraşele participante/regiuni înscrise până acum în campanie: Abu Dhabi (DOT), Alba Iulia (STP), Bangkok (BMCL), Belgrad, Bruxelles (STIB), Budapest (BKK), Cagliari (CTM), Catalonia (FGC), Chennai (CMRL), Cork (Bus Eireann), Doha (Mowasalat), Dubai (RTA), Dublin (Bus Eireann), Flandra (De Lijn), Galway (Bus Eireann), Gauteng (Gautrain), Gdynia (ZKM), Hanovra (ÜSTRA), Izmir (ESHOT), Lazio (Cotral), Limerick (Bus Eireann), Linz (Linz Linien GmbH), Lisabona (Carris/Metro), Londra (TfL), Madrid (CTRM), Mashhad (Musroc), Milano (ATM), Montreal (STM, AMT), Ne