LEGISLAŢIE. De la 1 februarie, micii consumatori, în speţă cei casnici, au dreptul la compensaţii directe în cazul în care nu li se rezolvă la timp solicitările adresate vânzătorilor de energie electrică. Sursa: Arhiva EVZ
Începând din această lună, puteţi cere compensaţii de la furnizorii de electricitate dacă anumite drepturi vă sunt încălcate.
De pildă, în cazul în care contestaţi valoarea unei facturi în termen de 15 zile de la primirea ei, furnizorul este obligat să analizeze contestaţia şi să vă trimită un răspuns în 10 zile de la înregistrarea reclamaţiei.
Dacă termenul este depăşit, îi puteţi cere furnizorului o compensaţie de 50 de lei. În situaţia în care aţi apucat să plătiţi deja factura, iar apoi se dovedeşte că suma facturată este mai mare decât cea datorată, furnizorul trebuie să vă plătească diferenţa, plus majorări de întârziere, calculate de la data la care aţi achitat factura.
Răspuns la plângeri, în 15 zile
Totodată, la orice petiţie pe care o adresaţi, cum ar fi reclamaţii, propuneri de îmbunătăţire a activităţii de furnizare etc., trebuie să primiţi răspuns în termen de 15 zile lucrătoare de la data la care plângerea a ajuns la furnizor.
În situaţia în care termenul nu este respectat, în cea de-a 16-a zi aveţi dreptul să cereţi o compensaţie de 30 de lei. Dacă vă simţiţi lezat că nu vi s-a răspuns în termen, puteţi chiar da în judecată compania. În caz de câştig, primiţi doar despăgubirile aprobate de instanţă.
O prevedere nouă foarte importantă este cea potrivit căreia furnizorul, ca titular de contract, este obligat să asigure intermedierea între consumator şi operatorul reţelei. Astfel, el trebuie să preia toate reclamaţiile legate de serviciul de distribuţie (calitatea tensiunii, măsurarea energiei consu mate etc.) şi să le transmită distribuitorului