Perceptiile negative despre tigani se mentin in Romania, iar mediatizarea excesiva contribuie la acest fenomen. Este una din principalele concluzii ale unui studiu realizat de IRES cu privire la atitudinile si perceptiile romanilor cu privire la mediatizarea recenta a decesului celui autointitulat "rege" al tiganilor, Florin Cioaba. Decesul lui Florin Cioaba a fost un fapt social cunoscut unui procent semnificativ de oameni, astfel ca 96% dintre subiectii intervievati in cadrul unui sondaj realizat de catre Institutul Roman pentru Evaluare si Strategie (IRES), la inceputul lunii septembrie, au declarat ca au auzit despre nefericitul eveniment. O analiza a notorietatii evenimentului, in raport cu cateva intrebari socio-demografice, nu releva discrepante majore intre categoriile acelor variabile, astfel ca de moartea lui Florin Cioaba au auzit, in procente relativ egale, atat persoane de genul masculin (97,2), cat si de gen feminin (95,4).
De asemenea, de respectivul eveniment au avut cunostinta atat persoane din mediul urban (97,3%), dar si din mediul rural (95,1%), iar distributia in functie de regiunea geografica a fost urmatoarea: Transilvania si Banat (96,2%), Sud, Bucuresti si Dobrogea (95,9%), iar Moldova (97,6%). Persoanele cu varsta intre 51-65 de ani sunt cele care tind intr-o masura mai mare sa fi auzit de moartea lui Florin Cioaba (98,3%), insa si persoanele cuprinse intre 36-50 de ani si cele de peste 65 de ani au cunostinta despre acest eveniment intr-o pondere ridicata (97,9, respectiv 96,3). Dintre respondentii cu varsta intre 18-35 de ani, 90,9% declara ca au auzit de moartea lui Cioaba, iar raportat la scolaritatea intervievatilor, cei care au auzit ca regele autointitulat al romilor a decedat fac parte in mai mare masura din categoria celor cu studii superioare (97,2%), urmati de cei cu studii medii (96,7%) si apoi de cei cu studii elemen