Piaţa românească de media şi divertisment va înregistra o rată medie anuală de creştere de 9,1 la sută în intervalul 2010-2014, ajungând la o valoare de 3,5 miliarde dolari la nivelul anului 2014, cu circa 60 la sută mai mare faţă de valoarea de 2,3 miliarde dolari din 2009, potrivit raportului PricewaterhouseCoopers (PwC) 'Global Entertainment and Media Outlook', remis Agerpres.
Piaţa locală va fi cea de-a treia cea mai dinamică din regiunea Europei Centrale şi de Est, după cea a Turciei (cu o rată medie anuală de creştere de 13 la sută) şi a Rusiei (9,3 la sută). Creşterea pieţei locale de media se va situa peste rata medie anuală de creştere a întregii regiuni (8,3 la sută), având chiar un ritm dublu de creştere faţă de ritmul mediu anual de creştere al regiunii EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa) - 4,6 la sută. Cele mai mari trei pieţe media din Europa Centrală şi de Est în 2014 vor fi cele ale Rusiei (25,6 miliarde dolari), Poloniei (10,9 miliarde dolari) şi Turciei (9,7 miliarde dolari).
Cel mai dinamic segment de piaţă va fi cel al accesului la Internet, cheltuielile pentru accesul la Internet în România urmând să se dubleze până în 2014, de la 810 milioane de dolari în 2009 la 1,6 miliarde dolari. Cheltuielile de publicitate vor cunoaşte, de asemenea, un avans semnificativ în România, ajungând de la 417 milioane de dolari în 2009 la 747 de milioane de dolari în 2014. În schimb, cheltuielile făcute de consumatorii finali pentru servicii de media şi divertisment, excluzând cheltuielile pentru accesul la Internet, vor înregistra un ritm lent de creştere în perioada analizată de raportul PwC, acestea având o rată medie anuală de creştere de 1,9 la sută, ajungând la o valoare de 1,15 miliarde dolari, faţă de 1,05 miliarde dolari în 2009.
În următorii cinci ani tehnologiile digitale îşi vor face din ce în ce mai tare simţite efec