Deşi poliţiştii de la Compartimentul Analiza şi Prevenirea Criminalităţii şi Biroul Proximitate, din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Brăila, au desfăşurat numeroase activităţi de informare a cetăţenilor cu privire la riscul de a deveni victime ale înşelăciunilor săvârşite prin telefon, persoane înşelate continuă să apară.
Cel mai recent caz a fost înregistrat în data de 12.05.2013, când o femeie de 61 de ani, din localitatea Valea Cânepii, a fost contactată pe telefonul mobil de către o persoană necunoscută, care s-a recomandat ca fiind fiul său şi care, sub pretextul că ar fi fost implicat într-un accident rutier, în urma căruia a fost reţinut de poliţişti, i-a solicitat să-i transfere, prin sistemul Western Union sau Money Gram, suma de 8.000 lei, necesară pentru achitarea onorariului avocatului şi a despăgubirilor cerute de familia copilului pe care l-a accidentat.
Victima a declarat că, după o primă discuţie purtată la telefon cu pretinsul fiu, acesta i-a dat la telefon o altă persoană care s-a recomandat a fi avocatul şi care a continuat convorbirea atât cu partea vătămată, cât şi cu soţul acesteia, insistând ca cei doi să rămână în permanenţă la telefon cu el şi să nu contacteze nicio altă persoană.
"După ce victima a trimis suma de bani solicitată de la un centru Money Gram, pe numele indicat de către aşa-zisul avocat, autorul faptei i-a solicitat să-i mai transfere pe acelaşi nume suma de 12.000 lei, de la un centru Western Union, însă partea vătămată nu a mai dat curs şi acestei cereri datorită intervenţei operatoarei de la acest centru, care a atenţionat-o că poate fi victima unei infracţiuni", ne-a declarat inspector principal Jenel Şogor, purtător de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Brăila.
La scurt timp, deplasându-se la domiciul fiului său şi, găsindu-l acasă, partea vătămată a afl