Compania are 30 de centre de distributie in Romania, Ucraina si Republica Moldova si vizeaza extinderea in Bulgaria si Serbia Proprietarul si directorul general al celui mai mare distribuitor de materiale de constructii din Romania, Arabesque Galati, afirma ca in acest moment cel mai mare pericol pentru economia romaneasca este pierderea motivatiei.
"Intreprinzatorii trebuie sa reinvesteasca profitul. Sunt multi cei care dupa ce au ajuns sa-si ia Mercedes si o vila nu mai au motivatie", a explicat el intr-unul din putinele interviuri acordate presei din Romania.
Boom-ul rezidential din ultimii 3-4 ani a urcat exponential afacerile Arabesque, care s-a pozitionat inca de acum zece ani ca furnizor pentru firmele de constructii.
Afacerile Arabesque s-au dezvoltat puternic in ultimii cinci ani, crescand de la 60 milioane de euro in 2002 la 333 milioane de euro anul trecut si 450 milioane de euro estimate pentru 2007. Compania are 3.200 de angajati. Arabesque este specializata pe distributia de materiale de constructii si finisaje catre companii.
"Sub 5% din clientii nostri sunt persoane fizice. Noi ne ocupam de profesionisti: meseriasi, arhitecti, firme de constructii. Mergem cu produsele acolo unde ne solicita clientii, adica de cele mai multe ori la locul de constructie, pe santier. Din acest motiv am cautat sa acoperim toata tara prin centre care se afla la maximum 150 de kilometri de orice punct de pe harta."
Rapotan spune ca piata de distributie a materialelor de constructii este complexa. "Acum lucrurile sunt putin confuze. Foarte multe firme, in special investitorii straini, au atacat pe do-it-your-self."
Astfel, principalii concurenti ai companiei sunt nu atat Practiker, Bricostore sau BauMax, orientati mai mult pe persoane fizice, ci Baduc (afaceri estimate la 115 mil. euro anul trecut).
Prima lectie de m