Preţul continuă să fie criteriul principal de luare a deciziei clientului în asigurări, însă balanţa începe să încline tot mai mult spre un echilibru între acesta şi calitatea produselor de asigurare, a declarat, pentru Agerpres, directorul executiv al Raiffeisen Insurance Broker, Iulia Osman.
'Observăm şi o sofisticare a cererii. Clienţii au o mai bună înţelegere a condiţiilor de asigurare şi a mecanismelor pieţei asigurărilor. Şi, nu în ultimul rând, auzim tot mai rar replica 'mie nu mi se poate întâmpla aşa ceva', ceea ce denotă o creştere a educării clienţilor în materie de tratare a riscurilor prin asigurări', a adăugat Osman.
Potrivit reprezentantului Raiffeisen Insurance Broker, anul 2010 a fost al doilea an consecutiv de scădere pe piaţa asigurărilor, după ce ani la rând aceasta a înregistrat creşteri de două cifre.
'Contextul economic şi social dificil afectează direct şi acest domeniu, astfel că, în 2009, cifrele raportate de asiguratori au înregistrat o scădere cu aproximativ 1%, în timp ce, în 2010, scăderea s-a accentuat, ajungând până la aproximativ 6%', a explicat Iulia Osman.
Ea a precizat că portofoliile societăţilor de asigurare sunt în continuare dominate de asigurările auto, acest segment fiind principala sursă de scădere în 2010.
'Pe fondul accentuării tendinţei clienţilor de renunţare la asigurările auto facultative şi în strânsă dependenţă cu celelalte sectoare ale economiei (auto, construcţii, financiar - bancar etc.), acest segment a fost principala sursă de scădere în 2010 (scădere de aproximativ 9%)', a spus directorul executiv al Raiffeisen Insurance Broker.
Potrivit acesteia, există şi excepţii de la această evoluţie, excepţii ce indică şi direcţiile cu potenţial de dezvoltare pe termen lung.
'Segmentele de asigurări de viaţă, de asigurări de ince