O companie din trei (31%) din România a avut deja probleme cu lichidităţile din cauza plăţilor neefectuate sau întârzierilor la plată ale clienţilor, cele mai afectate fiind companiile din comerţ, arată un studiu realizat de compania de colectare de creanţe EOS, citat de Newsin.
Grupul EOS a realizat un studiu în 2010 cu titlul "Obiceiuri de plată în ţările europene", la care au participat 2.200 de companii din zece ţări europene cu privire la obiceiurile locale de plată.
Cele mai afectate au fost companiile din comerţ, în condiţiile în care 39% dintre acestea au avut deja probleme grave din cauza creanţelor neîncasate, în cazul serviciilor 27%, iar în industrie aproape un sfert (24%).
Comparativ cu anul 2007, numărul total al companiilor afectate a crescut în mod simţitor, în momentul respectiv 16% dintre cei chestionaţi declarând că au avut cel puţin o dată probleme cu lichidităţile, arată studiul.
"Condiţiile economice s-au înrăutăţit foarte mult în anul 2009. Companiile s-au confruntat tot mai des cu problema refinanţării. Astfel, volumul creanţelor neachitate a crescut, valoarea acestora atingând în octombrie 2009 nivelul maxim de peste un miliard de lei", a declarat directorul general al EOS KSI România, Georg Kovacs.
Companiile româneşti privesc viitorul cu scepticism. În perspectiva următorilor doi ani, în jur de 38,6% se aşteaptă la o înrăutăţire a comportamentului de plată al clienţilor, în timp ce 41% prevăd o evoluţie constantă.
În ce priveşte plăţile neefectuate sau întârzierile la plată ale clienţilor, în Germania doar 9% dintre companii sunt afectate, pe când în Slovacia au fost afectate 16%. În Grecia, ţara în care această cotă este a doua la nivel mondial, 23% dintre firmele chestionate au admis că au avut până acum probleme cu lichidităţile.
Un alt rezultat al studiului EOS 2010 relevă faptul că firmele din Ro