Unul dintre simbolurile New York-ului şi principalul său punct de atracţie - faimosul pod Brooklyn, care leagă cartierele Brooklyn şi Manhattan - a împlinit ieri 130 de ani.
Anul acesta, metropola americană nu a organizat festivităţi speciale pentru eveniment, limitându-se la câteva expoziţii, conferinţe şi proiecţii de filme, potrivit BFM.
De un penny
Ideea construirii podului i-a aparţinut lui John Augustus Roebling, imigrant de origine germană, care construise anterior alte poduri suspendate, de mărime mai mică. Deşi au existat voci împotriva construirii podului Brooklyn, proiectul a fost aprobat în cele din urmă.
Lungimea construcţiei proiectate de inginerul John Roebling este de 1825 de metri, pentru construcţia sa cheltuindu-se mai mult de 15 milioane de dolari în 13 ani. Astfel, primele lucrări de construcţie au început în 1870, iar podul a fost dat în exploatare la 24 mai 1883. Podul a fost inaugurat oficial de către preşedintele Chester Arthur. Începând de atunci, fiecare persoană putea să traverseze podul, doar după plata unei mici taxe de un penny. Abia după 15 ani de la terminarea construcţiei, Manhattanul s-a unit cu Brooklynul, adică a fost atins scopul pentru care a fost construit podul.
Episoade tragiceA fost considerat la vremea respectivă o „minune din punct de vedere al ingineriei”. În momentul finalizării sale a fost cel mai mare şi cel mai lung pod suspendat din lume şi primul în a cărui construcţie s-au utilizat bare de oţel.Construcţia sa a fost însoţită de o serie de episoade tragice. Se spune că podul şi-a creat încă de la început o faimă oarecum negativă şi plină de mister (s-a adus vorba chiar despre un blestem), deoarece în timp ce inspecta starea lucrărilor, John Roebling s-a accidentat, un fier secţionân