Casa Nationala de Asigurari de Sanatate a anuntat, printr-un comunicat transmis Agerpres, ca in zilele de joi, 13 ianuarie, si vineri, 14 ianuarie, se suspenda activitatile de plata in numerar a contributiei de asigurari sociale de sanatate si de eliberare a adeverintei de asigurat, din cauza problemelor tehnice la sistemul informatic.
Pentru situatiile de urgenta, vor fi luate toate masurile la nivelul fiecarei case de asigurari de sanatate, astfel incat drepturile asiguratilor sa nu fie afectate.
In aceasta perioada, persoanele fizice nesalariate si care au obligatia de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate la casele de asigurari, pot face aceasta plata prin virament sau prin mandat postal, in conturile deschise la Trezoreria Statului. Compartimentele care desfasoara activitatile mai sus mentionate, la casele de asigurari de sanatate, isi vor adapta orarul de lucru cu asiguratii, incepand cu 17 ianuarie 2011, pentru rezolvarea cu promptitudine a solicitarilor asiguratilor.
Presedintele - director general al casei de asigurari de sanatate va lua toate masurile necesare pentru a asigura continuitatea activitatii institutiei, optimizand fluxurile legate de plata contributiilor de asigurari sociale de sanatate si de eliberare a adeverintelor de asigurat, pentru a armoniza cerintele functionale ale casei cu solicitarile asiguratilor, mai releva comunicatul.
Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) este cel mai important instrument de lucru in activitatea caselor de asigurari de sanatate si are ca scop preluarea intr-o maniera informatizata a raportarilor furnizorilor de servicii medicale, medicamente si de dispozitive medicale pentru a le deconta corespunzator cu normele legale in vigoare.
Acesta este un sistem foarte complex, care permite o evidenta corecta, completa si la zi, precum si limitarea dr