În 2007, peste jumătate din volumul brut de publicitate din Rusia a fost cumulat de posturile tv Piaţa media din Rusia a cunoscut o evoluţie interesantă de-a lungul timpului: în patru
În 2007, peste jumătate din volumul brut de publicitate din Rusia a fost cumulat de posturile tv
Piaţa media din Rusia a cunoscut o evoluţie interesantă de-a lungul timpului: în patru ani, consumul de publicitate s-a dublat, iar până în 2010, încasările din publicitate se vor tripla. Piaţa de televiziune a "înghiţit" aproximativ 3,7 miliarde de dolari.
Despre Rusia se ştiu puţine lucruri, dar s-au formulat o mulţime de prejudecăţi care au tras un văl peste dinamica acestei pieţe de publicitate. Chiar dacă nu se poate compara cu industria de media din Occident, piaţa de presă rusească începe să se mişte. Creşterea consumului de presă şi a încasărilor din publicitate s-a realizat direct proporţional cu economia Rusiei. Anul trecut, piaţa de televiziune a încasat 3,7 miliarde de dolari.
Televiziunea a cunoscut o creştere spectaculoasă în ultimii opt ani, market share-ul (volumul de publicitate atras de staţiile tv) a crescut cu 63% din 2000, urmând ca în 2008, conform estimărilor ACAR, să atingă 54% din piaţa de publicitate.
În schimb, piaţa presei scrise a cunoscut drumul invers făcut de cea a televiziunii. Dacă în 2000 ziarele atrăgeau 42% din market share-ul total, anul acesta publicaţiile vor deţine o cotă de piaţă de aproximativ 22%, jumătate din cât deţinea acum opt ani. Explicaţiile ar fi multiple: pe de o parte impactul mai mare al televiziunii faţă de print (iar aici presa rusă urmează mişcarea media generală).
Publicitatea online, abia la primii paşi
Piaţa de publicitate outdoor a păstrat o cotă aproape constantă în ultimii şapte ani, iar anul 2008 nu va fi excepţia care contrazice regula. În 2000, piaţa de outdoor atingea 19%, iar