Piata online va continua sa evolueze in perioada urmatoare, fiind cel mai dinamic si accesibil mod de comunicare, mai ieftin decat offline-ul, generand, in acelasi timp, rezultate reale intr-un timp foarte scurt, considera cei mai importanti jucatori din industria locala, ale caror raspunsuri au fost incluse intr-un raport elaborat de Millenium Communications.
”In urma setului de intrebari lansat unora dintre cei mai importanti jucatori din piata online, am constatat ca parerile sunt foarte diferite, osciland intre o atitudine pozitiva, conform careia mediul online este si va fi avantajat de stituatia economica, si una negativa, conform careia evolutia pietei de online va stagna sau chiar va intra, la randul ei, intr-o recensiune”, declara Andrei Bortun, general manager Millenium Communications.
O parte dintre cei intervievati considera ca mediul online va cunoaste o evolutie in ceea ce priveste eficienta campaniilor.
“Este sansa ca agentiile interactive, dezvoltatorii de online si regiile de media sa isi demonstreze eficienta”, considera Mihai Dragan, manager MB Dragan.
Pe de alta parte, exista voci care afirma ca aceasta criza va afecta toate domeniile, inclusiv online-ul.
“Problema este ce va urma. Lipsa lichiditatilor pe o piata de servicii este cea care ne afecteaza pe toti”, afirma Marius Dosinescu, general manager Avantaj NET.
La randul sau, Catalin Tenita, managing partner TreeWorks, sustine ca aceasta criza o va depasi in gravitate si durata pe cea din anii ’29-’32, bugetele de publicitate suferind deja modificari.
Bugetele pietei online sunt puternic sustinute din mediul offline. In acest sens, specialistii cred ca piata online va continua sa creasca pe fondul unor investitii mai mari in campanii online decat offline.
“O sa existe si clienti mai prudenti in ceea ce priveste strategiile de marketing, dar tocma