Începând de astăzi, hotelierii de la mare şi agenţiile de turism vor trece la preţurile de vară, mai mari cu peste 50% decât cele din extrasezonul estival. Aproximativ 17.000 de turişti şi-au petrecut vacanţa la mare prin programele „Litoralul pentru toţi“ şi „O săptămână la mare“, desfăşurate în perioada 4 mai-15 iunie. Hotelierii şi reprezentanţii agenţiilor de turism au tras astăzi linie la încasările provenite din programele „Litoralul pentru toţi“ şi „O săptămână la mare“, prin care românii au beneficiat de şapte zile de vacanţă în extrasezon la preţuri cuprinse între 150 şi 470 de lei de persoană.
Astfel, prin programul „Litoralul pentru toţi“, derulat de Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), au fost puse la dispoziţia turiştilor 14.000 de oferte şi au fost ocupate aproximativ 13.000 de locuri.
„S-au vândut peste 90% din biletele scoase la vânzare, nivel asemănător cu cel de anul trecut. În luna mai au fost mai puţini turişti, dar în perioada 1-15 iunie, locurile au fost ocupate la capacitate maximă“, ne-a declarat Daniel Vasilescu, preşedintele FPTR.
Un rezultat asemănător l-a avut şi programul „Litoralul pentru toţi“, derulat de Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi de Asociaţia Litoral.
„În program s-au înscris 64 de hoteluri şi au fost puse la dispoziţia turiştilor 7.000 de locuri de cazare. În luna mai gradul de ocupare a fost de 45%, iar de la începutul lunii iunie până în prezent, s‑au vândut peste 85% din bilete“, afirmă Corina Martin, preşedintele ANAT.
Mamaia, cea mai solicitată staţiune
Staţiunea Mamaia a fost de departe preferata turiştilor. „În ansamblu, vânzările au mers bine. Mamaia a fost cea mai solicitată destinaţie, dar cererea a fost ridicată şi pentru staţiunile Eforie Nord, Jupiter şi Venus. Noi am vândut în jur de 800 d