Şoferul autocarului care s-a răsturnat, duminică, într-o prăpastie din Muntenegru, circula în zonă cu o viteză de 80 de km/h, cu toate că limita de viteză era de 40 de km/h, transmite Mediafax.
"Dispozitivul care înregistrează datele la bordul autocarului arată că viteza acestuia, înainte de accident, era de 80 de kilometri la oră, ceea ce înseamnă de două ori viteza admisă pe această porţiune de drum", au explicat autorităţile din Muntenegru, potrivit cotidianului Vijesti.
În urma accidentului, 18 români şi-au pierdut viaţa şi alţi 29 au fost răniţi.
Autorităţile din Muntenegru au găsit, miercuri, tahograful autocarului românesc căzut în prăpastie. Tahograful conţine parametrii principali de circulaţie, inclusiv viteza, kilometri parcurşi într-un anumit interval, dar şi date pentru identificarea şoferului aflat la volan într-un anumit moment. Autorităţile muntenegrene încearcă să stabilească circumstanţele în care autocarul românesc a căzut în prăpastie. Numeroşi supravieţuitori susţin că şoferul circula cu viteză destul de mare. Limita de viteză pe acel segment de drum este de 40 de km/h.
Citeşte şi Premoniţie SUMBRĂ. Una din victimele accidentului din Muntenegru: Aceasta va fi ultima mea călătorie
Potrivit concluziilor preliminare ale anchetei, accidentul s-a produs la ieşirea autocarului dintr-un tunel rutier. În momentul ieşirii din tunel, asfaltul era umed pentru că plouase, dar lumina soarelui era foarte puternică, existând probabilitatea ca şoferul să fi fost orbit câteva secunde. În aceste condiţii, la care se adaugă viteza care nu era adaptată la acel segment de drum, şoferul probabil a pierdut controlul asupra vehiculului, a pătruns pe contrasens, pentru că exista o curbă uşoară, a rupt balustrada de securitate a podului şi a căzut în prăpastie. Potrivit site-ului cotidianului Dan, anchetatorii analizează această ipoteză pe ba