Clienţii acestor magazine sunt persoane”descuiate”: fie au educaţie solidă, fie au bani, fie au călătorit anterior în străinătate.
Peste 80% dintre clienţii acestor magazine sunt bărbaţi.
„Sexul tare”cumpără în proporţie de 90% jucării şi accesorii sexuale destinate doamnelor, spune Dragoş Enea, manager la Exclu¬sive Promotion SRL, firmă care deţine site-ul erotica.ro. A început afacerea în urmă cu 7 ani, cu un magazin; acum are şase, toate în Bucureşti. „Afacerea merge în oraşele mari, clienţii noştri fiind mai ales oameni destupaţi la cap, cu studii cel puţin medii şi care câştigă bine”, ne-a declarat Enea, inginer de profesie.
Cătălin Buruiană, la rândul său inginer, s-a plictisit de afacerile cu electrocasnice şi a trecut pe vibratoare. A deschis “Sex Play” la intersecţia Golescu cu Ştefan Furtună pentru a beneficia şi de “reputaţia”de altădată a străzii din Bucureşti, renumită pentru bordelurile ei. “Intră aici oameni de tot felul, dar majoritatea sunt educaţi. Avem printre clienţi şi muncitori în construcţii, dar care au fost în Spania sau în Italia şi au văzut cum stau lucrurile pe acolo”, spune Buruiană.
In cazul comenzilor pe internet, „competiţia” dintre bărbaţi şi femei devine mai echilibrată: 60% dintre cei care comandă pe internet sunt bărbaţi şi 40% sunt femei, spune Cristian Roşca de la erogen.ro.
Pe de altă parte, cei care şi-au deschis magazine de acest gen spun că majoritatea jucăriilor sunt comandate pentru a putea fi folosite în cuplu; doar 18% dintre cei care comandă pe internet sunt persoane singure.
Evoluţia magazinelor online, care au şi avantajul de a-i pune pe clienţi la adăpost de ochii cunoscuţilor, este spectaculoasă: în ultimii doi ani, numărul lor a crescut de la 20 la 200, spune Roşca.
Ploaia ridică afacerea
Românii îşi comandă