Vechea gară,construită la 1880, a rezistat bombardamentelor celor două războaie mondiale, nu şi „asaltului” din 2002, când s-a decis demolarea şi construirea unei alte clădiri.
Focşaniul a avut vreme de 120 de ani o gară cum puţine s-au construit în România, un monument arhitectural de patrimoniu cultural de care orice oraş care se respectă ar fi mândru. Actul de naştere al Gării Focşani datează de la 1881, la puţini ani după Războiul de Independenţă al României, urmare a extinderii reţelei de căi ferate pe relaţia Buzău-Mărăşeşti.
Practic, lucrările au demarat la sfârşitul anului 1879 iar darea în folosinţă a gării a avut loc un an şi jumătate mai târziu, pe 1 iunie 1881. Însuşi regele Carol I şi regina Elisabeta au fost prezenţi la Focşani, pe 14 octombrie 1881, la ceremonia oficială de inaugurare.
Construcţia gării din Focşani, o realizare 100% românească, îi este atribuită inginerului Dimitrie Frunză, în proiect fiind implicat şi marele arhitect Anghel Saligny. Construcţia Gării a deschis practic drumul modernizării oraşului Focşani, autorităţile de la acea vreme considerând că este necesar amenajarea unei străzi principale care să facă legătura între Gară şi centrul Focşaniului, datorită amplorii pe care a luat-o comerţul, ceea ce conducea automat la dezvoltarea economică a urbei. Foto Gară transformată în eurogară
„Clădirea veche a Gării Focşani începuse a fi zidită din 1880, şi a trecut prin lucrări de consolidare şi refacere până în anul 2001 când s-a luat hotărârea demolării ei. În momentul construirii liniei Buzău-Mărăşeşti, inginerii au folosit infrastructura feroviară existenţa în cele două staţii terminus. Pentru Râmnicu Sărat şi Focşani însă, a trebuit să se construiască două clădiri feroviare noi. Construcţia acestora a fost încredinţată antreprizei I.G. Cantacuzino, despre care se ştie că a folosit fonduri personale pentru a