Compania franceză a marcat ieri începerea lucrărilor la noul centru tehnologic de la Titu Grupul francez Renault a primit asigurări că, până la sfârşitul anului, va primi ajutorul de stat Compania franceză a marcat ieri începerea lucrărilor la noul centru tehnologic de la Titu
Grupul francez Renault a primit asigurări că, până la sfârşitul anului, va primi ajutorul de stat de 28 milioane de euro pentru investiţia din centrul de la Titu.
Lângă un hangar de elicoptere al fostei unităţi militare de la Boteni (Titu), preşedinte, premier, notabilităţi locale şi directori francezi au pus ieri piatra de temelie a ceea ce se va chema Centrul Tehnic Titu al Grupului Auto Renault.
Este vorba - după cum sugerează şi ultimul model de concept car Laguna expus la intrarea în hangar - de un centru unde practic se vor proiecta şi testa noile automobile ale grupului francez destinate pieţelor emergente (în dezvoltare).
Pentru francezi este al treilea centru tehnic după cele de la Aubevoye şi Lardy, ambele din Franţa. Pentru români, ceremonia este un semn că începe să prindă viteză una dintre cele mai "chinuite" investiţii greenfield (de la firul ierbii) din România.
Viteza se va vedea rapid pentru că francezii sunt hotărâţi ca într-un an de acum încolo să construiască 30 de kilometri de pistă necesari Centrului (inel de viteză, piste deformate, zona de proiecţie sub caroserie sau zonele de apă care vor reproduce condiţiile de rulare reale). Peste alte şase luni, ar urma să fie finalizat întreg Centrul - 80.000 mp de clădiri cu 100 bancuri de încercare.
Grupul Renault va dezvolta complet, în 2011-2012, prima maşină în România, de la design şi până la testare, a declarat, ieri, la Titu, directorul general adjunct inginerie şi calitate al Renault, Jean-Louis Ricaud. "Prima maşină dezvoltată complet în România va fi testată, la Titu, în 2011-201