După apariţia pe piaţă în 2007, Ford Mondeo a primit în 2010 un nou look. Dacă la exterior schimbările nu sînt spectaculoase, maşina este extrem de tehnologizată
După apariţia din 2007, Ford Mondeo a primit acum un facelift. Un upgrade mai degrabă. Maşina este mai inteligentă pentru că s-a utilizat ultima tehnologie disponibilă. La fel de interesant au evoluat lucrurile şi la motorizări. La drive test, noul Mondeo a venit cu un propulsor turbo. 2.0 litri, benzină cu 240 cai-putere şi un cuplu maxim de 340 Nm. Un motor nou EcoBoost, tehnologie pe care Ford a implementat-o de curînd.
Lesne de priceput, maşina, chiar dacă nu este mică, s-a dovedit rapidă şi puternică. Nu e obligatoriu s-o şi conduci, trebuie doar s-o auzi ca să-ţi dai seama că vorbim de un Mondeo nervos. Sistemul "Sound Symposer" amplifică frecvenţele motorului. Şi ţeava de eşapament a fost schimbată. Are un nou design, dar a fost făcută şi dintr-un alt material care să reziste temperaturilor înalte produse de o putere mai mare.
Motorul performant a fost acompaniat de cutia de viteze în 6 trepte, Powershift. Şi aceasta este o noutate pentru noul Mondeo. Pentru cei dependenţi de adrenalină, se poate activa şi butonul Sport. Germanii ne-au obişnuit cu confortul. Suspensiile absorb elegant denivelările. Direcţia este precisă. Revenind la suspensii, acestea se pot adapta preferinţelor şoferului. Trei butoane aflate lîngă schimbătorul de viteze, Comfort, Normal şi Sport, se supun preferinţelor şoferului şi condiţiilor de drum.
Consumul nu este mare. Pentru că motorul este dotat cu tehnologie EcoBoost, acesta se situează în limite rezonabile. Sigur, în cazul în care şoferul apasă mai hotărît, peste limita admisă pe autostrăzile noastre, Mondeo ajunge la 12 l/100 km.
22.200 de euro (TVA inclus) este preţulde pornire pentru noul Ford Mon