Luchi Georgescu, una dintre cele mai influente femei de afaceri din Romania, a pornit afacerea de mezeluri Meda in 1998 la parterul unei vile. Ceea ce a demarat ca un experiment s-a transformat intr-un business de ordinul zecilor de milioane de euro, care ocupa in prezent un loc in primii 5 jucatori din piata de mezeluri din Romania.
In anii ’90 Luchi Georgescu facea comert exterior, iar de la finalul anilor ’90 a inceput sa investeasca in afaceri care au facut-o una dintre cele mai puternice personalitati din lumea business-ului, infiintand producatorul de mezeluri Meda si cumparand Vincon.
“In primul an de Meda, mai aveam 70 de dolari. Dupa inca un an si jumatate mi-am recuperat investitia si am facut si profit, dar trebuie sa te zbati. Cand plateam TVA-ul imi cumparam cei mai ieftini biscuiti sa mananc. Nu pentru ca nu aveam ce sa mananc, doar asa din ambitie”, spunea anul trecut femeia de afaceri.
Meda a pornit ca un experiment, afirma Luchi Georgescu, oferind drept motivatie nemultumirea pe care o avea in privinta gustului produselor consumate in casa.
“Cautam sa simt gustul produselor de dinainte de ’89. Produceam cateva sute de mezeluri pe zi, intr-un spatiu de 400 mp la parterul unei vile”, povesteste proprietara Meda.
Au urmat investitii de jumatate de milion de dolari. Meda ajunsese sa vanda 4-5 tone de mezeluri si treptat capacitatea a crescut la 14-15 tone.
“Nu stiam daca sa renunt sau sa continui. La inceput nu aveam constanta in calitatea produselor intrucat nu aveam tehnologia necesara. Imi era greu sa spun ca nu am reusit. Dorinta mea era o fabrica cu o capacitate de 1.000 de kg pe zi specializata in sunci, crenvursti si carnati”, mai spune Luchi Georgescu.
In anul 2006 capacitatea de productie s-a dublat, iar doi ani mai tarziu a urmat inaugurarea actualei unitati de productie, care are o suprafata de