Brandurile din FMCG si marii retaileri au pus accent in ultima perioada pe reduceri agresive de preturi. Strategia le va aduce, pe termen lung, deservicii atat clientilor cat si agentiilor de publicitate, sustin invitatii conferintei Marketing360.
Refrenul retailerilor in ultima vreme a fost "la mine e mai ieftin". "Daca ne ducem acolo, toate produsele vor fi nediferentiate si vom castiga mai putini bani", a spus Bogdan Naumovici (foto), director de creatie la 23 Communication Ideas, raspunzandu-i unei reprezentante a hipermarketului Real, care intrebase ce nu trebuie sa faca un marketer in vremuri de criza.
Naumovici a dat exemplul clientului sau Prigat, care de 12 ani isi vinde produsul in recipiente de 1,5 litri, la un pret mai mare decat cel al competitorilor, care au sticle de 2 litri. Singura justificare pentru care consumatorii sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru o cantitate mai mica din acelasi produs este puterea brandului. "Daca tot ce facem e pret, e spre paguba tuturor, in special a clientului. Pe mine nu ma deranjeaza sa comunic pret scazut. Voua va va fi mai rau", a mai spus publicitarul.
Pretul este doar unul dintre ingredientele unei strategii de marketing, al carei principal obiectiv este sa aduca valoare adaugata - ce ii oferi consumatorului fata de ce ii ofereai cand "economia bubuia", spune Calin Clej, director de marketing la PepsiCo Romania. Valoarea adaugata ii ofera clientului senzatia ca a investit eficient. Asta se poate realiza, potrivit managerului, prin promotii limitate, cross categories, extensii de linie, ambalaje pentru cantitati intermediare.
Pretul poate fi un stimulent deoarece ii ofera cumparatorului confort. Insa pentru ca acesta sa repete actul cumpararii, are nevoie si de alte motive, a mai spus Clej. Cunoasterea comportamentului consumatorilor este mai importanta ca oricand. "N-ar trebui sa ne mai a