Chiar daca in prima parte a anului 2009 vanzarile de bunuri de folosinta indelungata au scazut, exista si categorii de produse si servicii aflate pe un trend crescator in ceea ce priveste consumul, printre care si produsele de larg consum, se arata intr-un studiu GfK.
In cazul acestora – produse alimentare sau nealimentare - cei mai multi dintre cumparatori (71%) declara ca obisnuiesc sa achizitioneze marci cu care sunt familiarizati. Cu toate ca oamenii evita produsele si serviciile de care nu au neaparat nevoie sau pe cele pe care considera ca nu ofera un raport pret-calitate corect, ei nu ocolesc in totalitate noutatile. In jur de o treime (29%) dintre romanii peste 15 ani care se implica in cumparaturile mari ale gospodariei in care locuiesc spun ca obisnuiesc sa incerce produse nou aparute pe piata.
Aceasta disponibilitate se accentueaza odata cu cresterea venitului si cu scaderea varstei. Adolescentii intre 15 si 19 ani sunt cei mai predispusi sa incerce produse noi, 55% dintre ei declarand ca aleg astfel de produse in defavoarea celor pe care le cunosc deja.
Ritmul cu care apar noutati pe piata difera de la o categorie de produse la alta in functie de numerosi factori. Daca ne referim la produsele alimentare si la obiceiurile de consum ale tinerilor care sunt cei mai deschisi spre nou, categoriile care pot beneficia de pe urma acestei atitudini sunt produsele lactate, mezelurile, bauturile racoritoare, produsele pentru improspatarea respiratiei si diferite tipuri de dulciuri si gustari sarate.
"Pentru a reduce riscurile la care se expun prin investitiile necesare lansarii unor produse, producatorii trebuie sa investigheze mai in detaliu comportamentul de cumparare al clientilor lor si sa faca previziuni privind succesul fiecarui produs in parte. De asemenea, activitatile de promovare ale unor marci noi sunt deosebi