Maşina Anului în Europa a ajuns şi în România, iar „Evenimentul zilei“ este prima publicaţie care a testat-o pe drumurile noastre. Sursa: Opel
Înaintea lansării oficiale în România, „Evenimentul zilei“ a testat în premieră pe drumurile patriei Opel Insignia, Maşina Anului în Europa. Într-o perioadă dificilă pentru industria auto în general şi pentru compania mamă, General Motors, în particular, succesul sau eşecul modelului Insignia va cântări enorm pentru Opel.
Primele impresii şi reacţii culese din traficul autohton conduc relativ uşor către o concluzie fericită pentru falanga germană a GM.
Design. Chiar dacă n-a fost o maşină cu probleme grave, Vectra (precedenta reprezentantă Opel în clasa D) a suferit teribil din cauza unei înfăţişări anodine. Insignia nu numai că îndreaptă acest neajuns, dar chiar reuşeşte să intre în elita segmenului, alături de Mazda6 şi Citroën C5.
Exteriorul elegant şi bine legat este completat cu un habitaclu stilat, care poate fi depunctat doar prin prisma dificultăţilor de acomodare cu câteva comenzi stufoase ale sistemului audio şi computerului de bord.
Spaţiu. Faptul că Insignia este o maşină impunătoare generează anumite probleme atunci când se caută un loc de parcare, dar, în acelaşi timp, garantează un confort bine venit pentru pasageri. Scaunele din faţă sunt corect profilate şi încăpătoare, iar locul pentru picioare/ cap din spate - dintre cele mai mari din clasă. Suporturile pentru pahare sunt răspândite judicios în perimetru.
Dinamică. La viteze mari, Insignia se lipeşte de drum, iar în viraje manifestă o stabilitate reconfortantă. Direcţia, deşi uşoară şi fără prea mult feedback, răspunde rapid şi precis la impulsurile celui de la volan
Am testat versiunea echipată cu motorul pe benzină de 1.8 litri şi 140 CP. Silenţiozitatea, chiar şi l