Investitorilor nu le mai e frica de achizitii in 2010: stiu deja ce trebuie sa cumpere, iar preturile sunt suficient de atractive. Cei mai multi sunt interesati de lideri de piata, dar nici firmele grav afectate de criza, si al caror pret a scazut foarte mult, nu sunt de lepadat, spun specialistii.
Potrivit specialistilor pietei, 2010 a adus oportunitati importante pentru piata de private equity, asa ca tranzactiile ar putea prinde viteza. Modificarile tin de scaderea preturilor pe piata, dar si de conturarea mult mai clara a tintelor de achizitie.
"Anul trecut, in special la inceput, nu stiai daca investesti intr-o firma care pierde sau intr-un invingator. Managerii buni s-au vazut in criza", a declarat el. In plus, sunt o multime de bani acum care asteapta sa fie investitii, iar perspectivele de crestere ale pietelor au inceput sa apara, crede Mihai Pop, partener in cadrul casei de investitii Osprey Partners.
Domeniile care ar putea fi interesante pentru fondurile de private equity sunt, in opinia lui Pop, retailul, domeniul serviciilor de sanatate, alimentar, producatorii de consumabile si chiar domeniul financiar. Majoritatea investitorilor cauta lideri de piete, mai ales ca valoarea lor a scazut mult fata de acum cativa ani.
"Se cauta numarul unu, pentru ca acum investitorii si-l pot permite. Pretul se calculeaza ca produs intre multiplul de crestere si profit, si chiar daca multiplii s-au mentinut in unele domenii, profitul a scazut, deci valoarea de achizitie e mult mai mica", a spus Pop.
La randul sau, Matei Paun, seful firmei de investitii BAC Investment Bank, spune ca patronii de firma au devenit mult mai realisti, asa ca tranzactiile ar putea fi mult mai usor de realizat de acum. "Pana acum se asteptau ca afacerile sa creasca, lucrurile sa se schimbe, dar acum s-au lamurit ca timpurile sunt grele", a spu